donderdag 9 januari 2014

Nail Art: Purple & Flowers

ben je benieuwd hoe ik deze bloemige nail art heb gemaakt? kijk dan snel mee! :)

dit zijn de dingen die ik heb gebruikt:


- Sally Hansen Hard as Nails €7,99 Kruidvat             review

- China Glaze  €5,95 www.nailpolishfashion.nl  

- Essence Image Plate €1,49 Kruidvat

- Konad two way stempel €7,95 www.nailpolishfashion.nl

- plastic pasje als schraper, ik kon mijn Konad Schraper niet vinden dus vandaar het plastic pasje, maar met een pasje kan het ook gewoon haha.

- Konad Special Nail Polish Black €4,95 www.nailpolishfashion.nl

- Wattenschijfjes

- Wattenstaafjes

- Essence nail polish remover €0,90 Kruidvat

- Sally Hansen Insta Dri Top Coat €7,99 Kruidvat  review























als eerste heb ik een base coat aan gebracht en daarna twee laagjes van de roze/paarse glitter kleur van China Glaze (Put A Bow On It) van de Holiglaze collectie.  en dit heb ik helemaal goed laten droge.















Daarna ging ik mijn nagels stempel met een
Essence Image Plate en ik gebruik het bloemen
patroon.  dat is het patroon wat je links boven ziet.













nagels stempel is een favoriete manier om een leuke nail art op je nagels te maken. ik heb ook een filmpje gemaakt waar ik de nagels van Gitte stempel daar kan je makkelijks zien hoe je moet stempelen als je dat niet weet. maar ik ga het ook gewoon uitleggen. :)

ik gebruik speciale stempel nagellak van Konad in het zwart. dit is niet persee nodig maar ik vind het fijner werken en het stempel gaat gemakkelijker maar je kan ook een gewone zwarte nagellak gebruiken. een stempel lak is wat dikker als een gewone nagellak en daarom pakt ie het patroontje van de image plate makkelijker en gaat het stempel ook iets makkelijker.


het is belangrijk dat je met stempel niet te langzaam werkt want dan droogt de nagellak op in de image plate of op je stempel kussen en dat wil je niet. maar dat is gewoon een kwestie van paar keer oefenen en dan krijg je het stempelen steeds beter onder de knie.

ik breng de stempel lak aan op het patroontje wat ik op mijn nagels wil hebben.






 
















als de stempel nagellak op het patroon zit dan ga ik met mijn schraper (plastic pasje) schuin over de plate heen waar de nagellak op zit. zo schraap je het overtollig nagellak van de image plate of. sorry voor de ondergrond maar de tissues waren op hahaha.



dan pak ik mijn stempel kussen en die rol ik in een lichte beweging over het patroon heen. hierdoor komt het patroon van de image plate op het stempel kussen.



kijk even of het patroon netjes op het stempel kussen zit. dan rol je in een beweging het stempel kussen over je nagel heen. druk niet te hard want dan druk je het patroon verkeerd. als je dit nog niet onder de knie hebt is het een kwestie van een paar keer oefenen en proberen.




en dit herhaal je bij al je nagels. tussen de nagels door maak ik het stempel kussen schoon met een wattenschijfje en nagellak remover voor als er nog stempel resten op het stempel kussen zit. ook maak ik tussen door de schraper en de image plate schoon ik vind dit fijner werken en dan pakt het patroon ook beter op heb ik het idee. als je al je nagels hebt gestempeld dan zit er meestal bij je nagelriemen nog stempel nagellak. dit kan je heel gemakkelijk weg halen met een wattenstaafje en nagellak remover.



als je nagelriemen schoon zijn breng je nog een top coat aan. ik gebruik de Sally Hansen Insta Dri anti chip top coat. het is belangrijk om een top coat over je nail art te dragen. anders slijt al snel de stempel nagellak van je nagels af en dat zou zonde zijn met een top coat bescherm je je nail art, het geeft een mooie glans en het zorgt er voor dat je nail art langer blijft zitten. deze top coat droogt ook nog eens snel ! en dan is dit het eind resultaat.



wat vind jij van deze bloemige nail art?
laat hier beneden een reactie achter!

Liefs, Nienke