maandag 7 oktober 2013

Nail Art: Striping Tape



dit is een hele leuke en simpele nail art met behulp van striping tape, wil je hier meer over weten kijk dan snel mee !




 
voor deze nail art heb je een aantal dingen nodig :

- base coat, ik heb er een van Revlon gekozen

- OPI Pink Friday, dit is de kleur die ik gekozen heb je hoeft natuurlijk niet perse deze kleuren te hebben je kan je eigen kleuren combinatie maken. KLIK HIER  om deze review te bekijken.

- Rimmel London lycra pro Fancy Fushia
- striping tape
- schaar
- eventueel een pincet 
- wattenstaafjes
- nagellak remover
- OPI top coat

het maakt natuurlijk niet uit als je een andere base coat gebruikt, en je kan zelf je kleuren combinatie maken natuurlijk.ik vind het handig om alles klaar te hebben staan dat ik alles meteen kan pakken.
je begint natuurlijk gewoon als normaal je nagels te lakken met een base coat. dit laat je eventjes drogen en daarna breng je een kleurtje aan ik heb twee dunnen laagjes aangebracht van OPI Pink Friday. en dit laat je eventjes goed drogen.
 
 
















daarna ga je striping tape knippen. ik gebruik op elke nagel vier stukjes striping tape en ik zorg dat ze langer zijn als mijn eigen nagel zodat je ze gemakkelijk er af kan halen. het maakt niet uit welke kleur striping tape je gebruikt want die gooi je uit eindelijk toch weg dus ik heb voor wit gekozen. striping tape kan je bij de Intertoys kopen, ik heb  4/5 rollen tape voor €3,-  gekocht volgens mij.



  dan kun je gaan kijken in welke richting je de striping tape wil leggen. ik vind het leuk om ze allemaal schuin te doen. het is handig als je de striping tape op alle nagels in de zelfde volgorde legt, dus bijv. van links naar recht werken met de striping tape per nagel wat je fijn vind. want als je de straks de tape eraf haalt als er een andere kleur nagellak over heen zit, is het belangrijk dat je weet welke stukje tape er als laatst hebt opgedaan zodat je die er ook als eerst kan afhalen want als je als eerst de onderste eraf haalt dan krijg je geen nette en strakke lijnen meer. 



















zorg dat je de tape ook goed op de randjes plakt. daarna breng je er een andere kleur nagellak over aan. kies voor een kleur die wel een beetje dekkend is anders zou je de licht roze kleur er door heen kunnen zien.
 



daarna kun je met een pincet de striping tape eraf halen, begin dus met het stukje tape die je er als laatst hebt opgedaan en eindig met het stukje dat je er als eerst hebt opgedaan.
 je kunt het makkelijkst eraf halen met een pincet.





als er een beetje nagellak op je nagelriemen zijn gekomen kun je dat gemakkelijk weg halen met een wattenstaafje met een beetje nagellakremover erop. je brengt hierna een top coat aan zodat je nail art goed blijft zitten en dan glanst ie ook mooi.
en dan ben je klaar ! het is heel erg gemakkelijk en snel. 



wat vond jij van deze nail art?

laat hier benden je reactie achter !

liefs, Nienke